söndag 10 januari 2010

Is eller Vatten

Har tyckt att jag inte har haft någon kraft att ta mig för något under helgen. Men alla vet ju att det både går upp och ner. För tillfället så går det mest ner. Förutom det så märkte jag i torsdags morgon att jag inte hade något kallvatten. Det visade sig att grannen hade vatten så då innebar det att det var någon stans på min sida som det var fel, men var skulle man börja leta. Under golvet i köksingången går det ett vattenrör, satte ner en fläkt för att kanske kunna smälta en eventuell propp som uppkommit på grund av kylan. Då jag inte fått tillbaka vattnet på fredags morgon så flyttade vi fläkten till ett annat utrymme under huset. Isolerade den delen av röret som vi försökte med först. Fläkten har stått på under hela helgen och vi har sett till att det inte finns någon möjlighet att de iskalla vindarna kommer in under huset. Har äntligen fått tillbaka vattnet, helt underbart skönt. Resterande av kvällen så kommer fördrivas ihorisontellt läge framför min tv. Försöker ladda inför en ny arbetsvecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar