tisdag 24 november 2009

Varning för en mäklare


Finns det inga regler för mäklare? När jag och min dåvarande sambo köpte vårat/mitt hus så använde vi en mäklare för att värdera gården. Innan så hade vi blivit tipsade om henne, hon skulle vara bra. Men det var nu helvetet kom. Vi trodde att hon hade gjort ett bra jobb och givit oss de papper som vi behövde för att kunna ta lån och söka lagfart. Men icke, trotts att vi/jag, mina närstående och banken pratade med henne flera gånger så struntade hon i att lösa det efter bästa förmåga. Enligt banken så är det inte första gången som detta sker och säkerligen inte den sista. Men går någon i hus tankar eller säljar tankar så bör man akta sig för vissa mäklare. Nu nästan ett halv år senare så har rätt papper kommit, efter att ha sagt till henne att det kommer bli polisanmälan om hon inte gör det som hon har som jobb att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar